مطالب آموزشی

هر آنچه که باید در مورد ترموستات یخچال خانگی دانست

ترموستات یخچال چیست؟

ترموستات یخچال فریزر مرکز فرمان تنظیم دما است که با روشن و خاموش کردن سیستم خنک کننده، غذای شما تازه می ماند. نگهبان مواد غذایی شماست و به تغییرات دما با دقت پاسخ می دهد. آیا تا به حال فکر کرده اید که این قهرمان گمنام چگونه خنکی یخچال شما را حفظ می کند؟ با ما همراه باشید تا عملکرد درونی این جزء حیاتی را بررسی کنیم.

ترموستات یخچال اساساً جزء کنترل کننده سیستم خنک کننده یخچال است. اغلب شبیه یک شماره‌گیر یا در دستگاه‌های مدرن‌تر، یک دستگاه خواندن دیجیتال است که به مالکان می‌گوید چقدر فضای داخلی دستگاه سرد است و اجازه می‌دهد که دما بالا و پایین شود. خود ترموستات معمولاً دما را تغییر نمی‌دهد، اما ایده‌آل‌ها و پارامترهای مورد نظر را به سایر قسمت‌های کمپرسور و سیستم خنک‌کننده اصلی رله می‌کند تا به نتایج یکنواخت و ثابتی دست یابد. در بیشتر موارد، این سیستم ها به جای سردتر کردن هوا، با حذف گرما از محفظه های یخچال کار می کنند. ترموستات در طول این فرآیند به عنوان تنظیم کننده عمل می کند و نقش بسیار مهمی در شروع یا پایان حرکت هوا ایفا می کند.

مبانی استفاده

ترموستات یخچال که معمولا در داخل یخچال قرار دارد، سیستم خنک کننده یخچال را کنترل می کند که با استفاده از دستگیره ها قابل تنظیم است.
ترموستات ها معمولا در داخل یخچال قرار می گیرند و دارای یک دسته یا کنترل پنل هستند که به کاربران امکان تنظیم آنها را می دهد. اکثر دستگاه‌های قدیمی فقط یک ترموستات برای کل دستگاه دارند، اما برخی از مدل‌های جدیدتر تنظیمات مختلفی را در مناطق مختلف امکان‌پذیر می‌کنند: برای مثال، کاربران ممکن است ترجیح دهند محفظه اصلی را خنک‌تر از یک یا چند کشو نگه دارند. هنگامی که کاربر دمای مورد نظر را تنظیم می کند، ترموستات با احساس نوسانات داخلی و تحریک کمپرسور برای روشن یا خاموش شدن در پاسخ به این تغییرات، آن دما را حفظ می کند. هنگامی که یخچال به طور مناسب با دمای تعیین شده تنظیم می شود، ترموستات جریان الکتریسیته به کمپرسور را متوقف می کند و عملاً از خنک شدن دستگاه جلوگیری می کند.

چگونه کل سیستم کار می کند

کمپرسور موتور سیستم خنک کننده است. تقریباً به اندازه یک توپ فوتبال، شامل یک پمپ و موتور در یک محفظه مهر و موم شده است که مایع خنک کننده یخچال به نام مبرد در آن حرکت می کند. هنگامی که ترموستات گرمای بیش از حد را تشخیص می دهد، کمپرسور روشن می شود و شروع به تبدیل مبرد از حالت گازی کم فشار به گاز پرفشار می کند.

ارتباط با ترموستات های یخ زدایی

تشخیص ترموستات یخچال از ترموستات یخ زدایی که با ویژگی یخ زدایی خودکار یخچال کار می کند، مهم است. اکثر یخچال های مدرن به طور خودکار یخ زدایی می کنند، به این معنی که یخ یا آب یخ زده انباشته شده در داخل یخچال بدون نیاز به دستگاه خاصی ذوب می شود. یخبندان در وسایلی که دمای مورد نظر درست در اطراف نقطه انجماد است، رایج است. اگر هوا به اندازه کافی سریع یا کامل گردش نکند، تکه های یخ می توانند تشکیل شوند.
هنگامی که یخ زدگی تشخیص داده می شود، تایمر یخ زدایی متصل به ترموستات یخچال را خاموش می کند و بخاری یخ زدایی را که در نزدیکی کویل های خنک کننده یخچال قرار دارد، روشن می کند. با داغ شدن بخاری، هر یخ یا یخ جمع شده روی کویل های خنک کننده ذوب می شود. ترموستات یخ‌زدایی معمولاً در نزدیکی کویل‌های خنک‌کننده قرار می‌گیرد و هنگامی که گرمای نزدیک کویل‌ها به دمای مشخصی رسید، بخاری یخ‌زدایی خاموش می‌شود.

شرایط ویژه

برخی شرایط وجود دارد که در آنها ممکن است از ترموستات یخچال خارجی استفاده شود، اغلب به عنوان راهی برای کنترل دقیق تر محیط داخلی. این نوع دستگاه ها قابل حمل هستند و معمولاً به صورت چند قطعه متصل هستند. یک صفحه کنترل دما و یک کاوشگر معمولاً در داخل یخچال قرار می گیرند و سپس خود یخچال به ترموستات خارجی وصل می شود که کنترل های داخلی آن را نادیده می گیرد. یک پانل بازبینی در بیرون به ناظران اجازه می دهد تا شرایط داخلی را نظارت کنند.
این نوع چیدمان برای افرادی که می خواهند دما را دقیقاً بدون باز کردن درها کنترل کنند، مطلوب است، زیرا به طور طبیعی دما را تغییر می دهد و همچنین هوای بیرون را وارد می کند. افرادی که آبجو درست می کنند و پنیر تخمیر می کنند، دو مورد از مشتریان احتمالی این نوع محصول هستند. یخچال‌ها در این موارد تا زمانی که محصول تمام نشود باز نمی‌شوند و معمولاً با مواد غذایی مختلف یا سایر مواد فاسد شدنی مشترک استفاده نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *