مطالب آموزشی

فیلتر آلومینیومی هود

فیلتر آلومینیومی هود

فیلتر آلومینیومی هود :

مدل هود های جدید آشپزخانه دارای فیلتری از نوع آلومینیومی می باشد که این فیلتر ها دارای یک شبکه مشبک از جنس فلز آلومینیوم می باشد . این مدل فیلتر در قسمت دهانه ورودی هوا در هود نصب می شوند تا بتواند چربی های موجود در هوا را جذب کند و بدین شکل از انتقال آنها به داخل دستگاه نیز جلوگیری می کنند . بهتر است که این فیلتر ها هر ماه یا هر سه ماه یکبار با آب جوش و مواد شوینده مناسب نیز شسته و تمیز شوند با این کار اجاره نمی دهید که چربی ها روی آن انباشته شده و قدرت مکش را پایین بیاورد و در حالت به شکل درست می تواند کار کند و دچار آسیب نمی شود.

ویژگی های فیلتر آلومینیومی هود:

1. قابلیت شستشو : فیلتر آلومینیومی هود قابلیت شستشو و تمیز کردن دارد و برای استفاده دوباره به سهولت قابل شستشو و خشک شدن است.

2. مقاومت به خوردگی: آلومینیوم یکی از مقاوم ترین و با دوام ترین فلزات است که در ساخت فیلتر هود استفاده می‌شود، بنابراین فیلتر هود آلومینیومی مقاومت بالایی در برابر خوردگی و خرابی دارد.

4. قیمت مناسب:  در مقایسه با سایر فیلترهای هود، قیمت بسیار مناسبی دارد و در دسترس بودن آن برای اکثر خانواده‌ها راحت است.

5. وزن سبک:  به دلیل ساختار سبک ، حمل آن بسیار راحت است و به راحتی می‌توان آن را جهت شستشو و یا تعویض، از هود جدا کرد.

6. سه لایه بودن فیلتر هود : تمامی فیلتر های هود موجود در فروشگاه ما سه لایه بوده و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

برای استفاده بهینه از فیلتر هود آلومینیومی، بهتر است با فاصله‌های زمانی منظم، آن را تمیز کرده و در صورت لزوم، تعویض نمایید در نهایت، استفاده از فیلتر هود آلومینیومی، به شما کمک می‌کند تا هود آشپزخانه‌تان در بهترین وضعیت ممکن نگه داشته شود و از نفوذ ذرات چربی و دود به داخل هود و از آنجا به سایر بخش‌های آشپزخانه جلوگیری کنید.

6 روش شستشوی فیلتر آلومینیومی هود

هرچه هود بیشتر و بهتر کار کند (بوها، محصولات احتراق، بخارات و چربی ها را جذب می کند)، فیلتر آن سریعتر کثیف می شود . با گذشت زمان، فیلتر آلومینیومی هود چنان مسدود می شود که تهویه آن به حداقل می رسد. علاوه بر این، رسوبات زیاد چربی می تواند باعث آتش سوزی شود. به همین دلیل است که شما باید حداقل هر 2 تا 4 هفته یک بار شستشوی فیلتر آلومینیومی هود را انجام دهید .

روش 1. نحوه شستشوی فیلتر آلومینیومی هود در محلول صابون و جوش شیرین

دستورالعمل: آب داغ را در سینک یا وان حمام بریزید. یک چهارم فنجان جوش شیرین و چند قطره مایع ظرفشویی را به آب اضافه کنید. محلول را با کاردک (نه با دست!) هم بزنید تا کف کند .
فیلتر چربی را به طور کامل در محلول فرو کنید و بگذارید 10 دقیقه خیس بخورد. سپس فیلتر را با یک اسفنج/برس نه چندان سفت بشویید و آبکشی کنید و با حوله خشک کنید.

نکته: این روش تقریبا همیشه جواب می دهد، اما در موارد سخت به جای خیساندن، فیلتر را در همان محلول صابون و جوش شیرین حدود 5-10 دقیقه بجوشانید.

روش 2. نحوه شستشوی فیلتر آلومینیومی هود دارای چربی های زیاد با پاک کننده های لوله باز کن

این روش فقط برای زمانی است که هود برای چندین سال شسته نشده است . سازندگان تجهیزات استفاده از این روش تمیز کردن را بیش از 1-2 بار در طول عمر مفید هود توصیه نمی کنند، زیرا پاک کننده قوی لوله بازکن یک ماده سوزاننده است که در صورت قرار گرفتن بیش از حد محلول بر روی فیلتر هود یا استفاده زیاد از آن، می تواند باعث خورده شدن فیلتر شود.
برای یک فیلتر بزرگ یا دو فیلتر کوچک، به 2-3 بسته کوچک پودر خشک یا حدود ½ فنجان مایع لوله باز کن نیاز دارید. همچنین یک ظرف و آب جوش آماده کنید و البته فراموش نکنید که دستکش لاستیکی بپوشید و پنجره را باز کنید!
دستورالعمل: فیلتر هود را در یک ظرف قرار دهید و آن را با آب جوش / آب داغ پر کنید (آب جوش باید کمی روی فیلتر را بپوشاند) . لوله بازکن را به طور یکنواخت روی فیلتر بپاشید/بریزید. بگذارید فیلتر 5-10 دقیقه در محلول حاصل باقی بماند. فیلترها را چندین بار زیر آب جاری بشویید.

روش 3. نحوه تمیز کردن فیلتر هود با چربی‌گیر (برای موارد سخت)

یکی دیگر از روش های تمیز کردن و شستشوی فیلتر آلومینیومی هود با گاز پاک کن یا تمیز کننده فر است. اما فراموش نکنید که هنگام استفاده از این مواد پنجره را باز کنید و از دستکش لاستیکی استفاده کنید!
دستورالعمل: فیلتر هود را با محصول درمان کنید. فیلتر را در کیسه ای قرار دهید تا از پخش بوی تند آن در اطراف آپارتمان جلوگیری شود. پس از 10-15 دقیقه، آن را به طور معمول بشویید و کاملا آبکشی کنید.
توصیه: اگر بچه یا حیوان خانگی دارید، بهتر است از پاک کننده فری استفاده کنید که بو نمی دهد و کارآمدتر از همتایان خود عمل می کند.

روش 4 : جوشاندن فیلتر در محلول جوش شیرین

دستورالعمل: آب را در یک قابلمه بزرگ بجوشانید. جوش شیرین را در آب جوش بریزید: در یک قابلمه بزرگ حدود 1 فنجان، در قابلمه متوسط 2/1 فنجان. هنگامی که جوش شیرین حل شد، حرارت را کم کنید، فیلتر را در محلول قرار دهید و آن را به مدت 10-15 دقیقه بجوشانید تا آلودگی از بین برود یا کمرنگ شود.
در انتها فیلتر را به روش معمول بشویید.

روش 5: شستشوی با مایع لباسشویی

مایع لباسشویی برای از بین بردن چربی ها و شستشوی فیلتر آلومینیومی هود کار فوق العاده ای انجام می دهد، به خصوص زمانی که با آب داغ ترکیب شود.
دستورالعمل: 2.5 لیتر آب را در یک قابلمه یا لگن گرم کنید. نیمی از مایع لباسشویی (72%) را به آب گرم شده اضافه کنید. وقتی مایع حل شد، ظرف را از روی حرارت بردارید، فیلتر را در آن فرو ببرید و بگذارید 10 تا 20 دقیقه خیس بخورد. در انتها فیلتر را طبق معمول بشویید.

روش 6: شستشوی فیلتر هود با سرکه 9 درصد

دستورالعمل: یک پارچه را در سرکه  خیس کنید و آن را روی تمام مناطق آلوده هود بکشید . اجازه دهید فیلتر به مدت 15 دقیقه خیس بخورد. در انتها فیلتر هود را طبق معمول بشویید و آبکشی کنید. نکته: قبل از تمیز کردن، پنجره را باز کنید و دستکش بپوشید.

جهت دیدن سایز های مختلف فیلترهای هود موجود در فروشگاه داراب برودت اینجا کلیک کنید.

جهت دیدن منبع اصلی اینجا کلیک کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *